Klachten
Als leerling of ouder kunt u ontevreden zijn over wat er gebeurt op school. Praat dan met de leerkracht of de schoolleiding. We gaan ervan uit dat we de meeste problemen samen kunnen oplossen. Komt u er samen niet uit? Of wilt u niet zelf met de betrokkenen in gesprek gaan? Dan kan de interne vertrouwenspersoon van school u helpen.
Kunnen we een klacht niet oplossen binnen de school? Dan kunt u ook praten met het College van Bestuur van De Onderwijsspecialisten. En u kunt een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Hun contactgegevens vindt u hier.
In ons klachtenreglement staat precies hoe we met klachten omgaan. U vindt de regeling op de website van De Onderwijsspecialisten (www.deonderwijsspecialisten.nl/organisatie/klachten).
Vertrouwenspersoon
Heeft u een klacht? Bijvoorbeeld over pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie of geweld? Dan kunt u die met de vertrouwenspersoon bespreken. De vertrouwenspersoon helpt u, en denkt met u mee over wat u kunt doen. De vertrouwenspersoon begeleidt u vanaf het eerste gesprek, totdat de klacht is opgelost. En als dat nodig is, brengt hij u in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtprocedure.
De vertrouwenspersonen op onze school zijn Marloes Sanders-Wijnbergen en Bas IJsseldijk. U kunt ook praten met de vertrouwenspersoon van De Onderwijsspecialisten of de landelijke vertrouwensinspecteur. Hun telefoonnummers en mailadressen vindt u hier.
Vertrouwensinspecteur
Voor onafhankelijk advies bij een klacht kunt u ook contact opnemen met een vertrouwensinspecteur van de Onderwijsinspectie. Het telefoonnummer vindt u hier.

Meer hulp nodig
Je kunt ook praten met de vertrouwenspersoon van De Onderwijsspecialisten of de landelijke vertrouwensinspecteur. De contactgegevens van de landelijke vertrouwensinspecteur vind je op de website van de Onderwijsspecialisten.
Klachten