Onze doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier leest u wat we vorig jaar bereikten en wat we komend jaar willen bereiken.

Bereikt in 2022

• Toekomstbestendig onderwijs. We vertaalden onze hernieuwde kernwaarden en visie naar ons onderwijsaanbod in de dagelijkse praktijk. We ontwikkelden het aanbod voor en de expertise over onderwijs en technologie in de IX-klas verder door.
  • Afstemming met zorgpartners. Voor onze onderwijszorggroepen stemden we het onderwijs nog beter af. Ook zijn fysieke ruimtes aangepast om beter aan te sluiten op de behoeften van leerlingen.
  • Binnen het woon-zorgcentrum de Bloemendal heeft vso De Linde een eigen ruimte, dit geeft mogelijkheden tot doorontwikkeling.
  • Inzet van de Talentenschijf. We maakten talent zichtbaar en professionaliseerden onze leerkrachten.

Nieuw jaar, nieuwe doelen

• We versterken de samenwerking met ouders. Wederzijdse betrokkenheid en een goede, respectvolle samenwerking tussen school en ouders heeft een positieve invloed op het leren én het welbevinden van ieder kind.
  • We blazen de leerlingenraad nieuw leven in en betrekken hen nog meer bij hun onderwijs. Daarnaast leren leerlingen in de raad dat ze invloed kunnen uitoefenen op zaken die hen dagelijks aangaan.
  • Samenwerking De Bloemendal. Vanuit MatchPOinD breiden we de samenwerking met het woonzorgcentrum verder uit. Ook breiden we de samenwerking in MatchPOinD uit.
  • Meer samenhang tussen stage en lessen. Samen met leerkrachten gaan we aan de slag voor meer verbinding tussen school en praktijk.
  • We zijn klaar voor een veranderende doelgroep. De groep kinderen die behoefte heeft aan voortgezet speciaal onderwijs, verandert. We zien een geleidelijke verschuiving naar leerlingen met een grote ondersteuningsbehoefte. Ons aanbod moet dan natuurlijk mee veranderen. Daarom houden we allereerst deze ­ontwikkelingen de komende jaren scherp in de gaten. Dat kunnen we dankzij onze nauwe samenwerking met so De Linde.
  • Onze school staat steeds meer midden in de samenleving.
  • We werken steeds nauwer samen met de vso Anne Flokstraschool in Zutphen.
  • We stimuleren duurzaamheid – en geven het goede voorbeeld.

Onze resultaten

Wat gaat een leerling doen nadat zijn of haar tijd bij ons op school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Lees meer over onze resultaten